فعال کردن بازرسی خودکارخطوط راه آهن مبتنی بر هوش مصنوعی

دو جزء مهم زیرساختی یک سیستم راه‌آهن، خطوط انتقال برق و مسیر ریلی هستند. خرابی‌های مربوط به هر یک از این مؤلفه‌ها می‌تواند باعث تأخیر طولانی در آن شود و به شدت بر ایمنی ترافیک راه‌آهن تأثیر بگذارد. در گذشته بازرسی های راه آهن به صورت دستی انجام می شد. با این حال، با ادامه گسترش زیرساخت های راه آهن، حفظ و نگهداری آن چالش برانگیزتر می شود.

فعال کردن بازرسی خودکارخطوط راه آهن مبتنی بر هوش مصنوعی

معرفی پروژه

دو جزء مهم زیرساختی یک سیستم راه‌آهن، خطوط انتقال برق و مسیر ریلی هستند. خرابی‌های مربوط به هر یک از این مؤلفه‌ها می‌تواند باعث تأخیر طولانی در آن شود و به شدت بر ایمنی ترافیک راه‌آهن تأثیر بگذارد. در گذشته بازرسی های راه آهن به صورت دستی انجام می شد. با این حال، با ادامه گسترش زیرساخت های راه آهن، حفظ و نگهداری آن چالش برانگیزتر می شود.

در چین، رشد مستمر مسافت پیموده شده ملی راه‌آهن پرسرعت، راه‌حل‌هایی را برای نظارت خودکار برای اطمینان از عملکرد ایمن و قابل اعتماد سیستم‌های راه‌آهن ضروری می‌کند. بر این اساس، فناوری‌های مختلفی برای نظارت و بازرسی با استفاده از پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند. از جمله این فناوری‌ها، راه‌کار XLN4C است که توسط شرکت راه‌آهن چین بوجود آمده است  و به نام “سیستم تشخیص 6C “شناخته می‌شود.

پیاده‌سازی این سیستم برای نظارت بر راه‌آهن‌های پرسرعت به تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز دارد که از محاسبات با عملکرد بالا با حداقل تأخیر پشتیبانی می‌کند و قابلیت استنتاج داده‌ها را دارد. این به این دلیل است که استقرار فناوری سرور در لایه دسترسی شبکه جهت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های راه آهن به طور فزاینده ای محبوب شده است.

 

الزامات سیستم

سیستم‌های مانیتورینگ کاتناری و پانتوگراف معمولاً در ایستگاه‌های قطار و انبارها برای بازرسی وضعیت پانتوگراف‌ها، چرخ‌های قطار و سایر اجزاء نصب می‌شوند. در رابطه با سیستم تشخیص 6C، سیستم مانیتور ویدئویی کاتناری و پانتوگراف (CPVM) معمولاً در یک اتاق کنترل در مجاورت خطوط راه‌آهن نصب می‌شود. این سیستم باید دارای چندین دوربین دیجیتالی با سرعت بالا (CCD) برای ضبط و انتقال تصاویر با وضوح بالا، انجام پردازش تصویر دیجیتال و انواع تجزیه و تحلیل داده های پیچیده برای شناسایی مناطق سایش یا آسیب باشد. سیستم CPVM همچنین باید به کارت RAID مجهز باشد تا از حفاظت اطلاعات ذخیره شده اطمینان حاصل شود. تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده پردازش و برای انجام تعمیرات پیشگیرانه هوشمند به منظور به حداقل رساندن خرابی تجهیزات و اطمینان از عملکرد قابل اعتماد قطارهای مسافری و باری پرسرعت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مزایا

راه حل شرکت ادونتک، به کارگیری  HPC 6120 + ASMB 610 به عنوان یک سرور شتاب دهنده گرافیکی با عمق کم 1U است که تا دو پردازنده گرافیکی NVIDIA A2 را پشتیبانی می کند.       HPC 6120+ASMB 610  با استفاده از تطبیق پذیری پردازنده های گرافیکی NVIDIA A2، استنتاج اطلاعات ورودی را با مصرف انرژی و فضای فیزیکی کم ارائه می دهد.Advantech با Micron Technology به عنوان یک شریک صنعتی کار می کند، این همکاری شامل طراحی برای قابلیت اطمینان، آزمایش QA گسترده، طول عمر طولانی و طراحی مقاوم است. پشتیبانی ASMB 610 از 4 اسلات DDR4 2933/2666/2400 مگاهرتز ECC/Non-ECC   تا 128G  با همکاری فناوری Micron باعث می‌شود حجم کاری سریع‌تر، کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر شود. گنجاندن سیستم مدیریت حرارتی نوآورانه Advantech، جریان هوا و فشار را برای خنک کردن کارت‌های GPU افزایش می‌دهد و در نتیجه پردازش با حجم بالا در کنار شبکه را تسهیل می‌کند. علاوه بر  قابلیت‌های کارایی بالا، مدیریت حرارتی، طراحی فشرده، و عملکرد انعطاف‌پذیر HPC 6120+ASMB 610  ،از برنامه‌های تحلیل ویدیویی هوشمند  (IVA) نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی

  • سرور شتاب دهنده گرافیکی لایه دسترسی شبکه 18 اینچی 1 U
  • ماژول منعطف ورودی/خروجی
  • 4 اسلات توسعه GPU
  • 2 عدد کارت گرافیک NVIDIA A2 دارای گواهینامه NVIDIA

چرا Advantech

بازرسی های ویدئویی تجهیزات کنترلی و ارتباطی خطوط ریلی و قطارها ، به راه حل های تصویربرداری انعطاف پذیر و با کارایی بالا نیاز دارد .  Advantech با بیش از 30 سال تجربه در ارائه راه‌ حل‌های محاسباتی صنعتی، تخصص فنی، قابلیت‌های تولید و پشتیبانی سفارشی‌سازی ، طیف وسیعی از محصولات را برای ارائه راه‌حل‌های هدفمندی که الزامات برنامه‌های کاربردی متنوع را برآورده می‌کند، دارا می باشد. علاوه بر این،  Advantech  خدمات فنی پس از فروش و ضمانت‌های تمدید شده محصول 5 تا 7 ساله را ارائه می‌دهد.

فرم استخدام