Siemens-managed-main

سوئیچ های مدیریتی در حال ساخت برای شبکه های داده با عملکرد بالا

آمادگی به هم پیوستگی و اتصال ماشین آلات و کارخانه در آینده

شبکه های ارتباطی زیرساخت های دیجیتالی هستند که به سرعت از محیط های صنعتی پیشی می گیرند. با افزایش تعداد کاربران در شبکه و تنوع برنامه های کاربردی مبتنی بر داده، نیاز به فناوری و عملکرد شبکه قدرتمند نیز افزایش می یابد. با این وجود، سازندگان ماشین آلات و کارخانه ها (OEM ها) هنوز به سوئیچ های غیرمدیریتی برای شبکه خود متکی هستند، زیرا ظاهراً استفاده از این سوئیچ ها آسان تر است و مقرون به صرفه تر است. با این حال، اولا سوئیچ‌های مدیریتی را می توان به سادگی سوئیچ‌های غیر مدیریتی و بدون پیکربندی اولیه نصب کرد. ثانیاً هزینه‌های سرمایه گذاری اضافی طی چند سال گذشته کاهش یافته است.

scalance-switch

سرانجام با تغییر از سوئیچ های غیر مدیریتی به مدیریتی، تولید کنندگان می توانند به مشتریان خود، اپراتورهای ماشین آلات و کارخانه های خود در صنایع مجزا، تعدادی از مزایای ضروری و بلند مدت که این سرمایه گذاری را جبران می کند.

ارزش افزوده قابل توجهی از طریق شفافیت بالا، در دسترس بودن و امنیت فناوری اطلاعات و همچنین قابلیت استفاده عالی و پشتیبانی جامع به دست می آید. راهکارهای اقتصادی از مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها تهیه شده است که با نیازهای مختلف مقیاس پذیر است.

تمرکز بر روی در دسترس بودن

فراهم کردن کارایی و تشخیص سریع

هر نقصی که به سرعت شناسایی شود، زمان خرابی و قطعی های پرهزینه تولید را کاهش می دهد. با سوئیچ‌های غیرمدیریتی، LED های وضعیت روی دستگاه ها تنها ارائه دهنده تشخیص نقص هستند. برای خواندن آنها، پرسنل تعمیر و نگهداری باید مستقیماً در مقابل دستگاه بایستند. زمانی که یک خطا با کمک یک سیستم نظارت دقیقاً مشخص شود، می توان زمان کلیدی را ذخیره کرد. پرسنل تعمیر و نگهداری می توانند مستقیماً به مکان مناسب در کارخانه بروند. و دسترسی از راه دور ممکن است حتی مسافت را کاملاً از بین ببرد.

سوئیچ های مدیریتی صنعتی زیمنس یا از طریق یک مرورگر وب (مدیریت مبتنی بر وب) یا در پورتال کاملاً یکپارچه اتوماسیون (TIA Portal) مهندسی و پیکربندی می شوند. همچنین شامل تشخیص دقیق PROFINET است که می تواند برای تعیین و تجسم مرکزی وضعیت همه کاربران استفاده شود.

Siemens-managed-switch

تشخیص از طریق وب سرور یکپارچه سوئیچ‌های مدیریتی جزئی است و بنابراین بسیار دقیق است. آنها به وضوح در صفحات وب نمایش داده می‌شوند و در صورت پیکربندی مناسب می‌توانند از داخل شبکه از طریق یک مرورگر وب و از طریق اینترنت بازیابی شوند.

علاوه بر این، دسترسی‌ها و فرکانس‌های خطا را میتوان متعاقبا تجزیه و تحلیل کرد و بر اساس جداول گزارش، پورت ها به طور خودکار نگهداری می‌شود.

سیستم‌های مدیریت شبکه مستقل مانند SINEC NMS و SINEMA Server از زیمنس برای مدیریت و تشخیص شبکه های پیچیده با تعداد بسیار زیاد کاربران در دسترس هستند.

افزایش در دسترس بودن Redundancy

یکی از مزایای اساسی سوئیچ های مدیریتی، امکان اتصال آنها به عنوان توپولوژی حلقه است. Redundancy مسیر برای همه کاربران به سادگی با نصب یک خط اضافی به دست می‌آید. یک Redundancy اصلی تعریف شده، سازگاری این حلقه را کنترل می‌کند و در صورت وقفه، در کسری از ثانیه به مسیر انتقال جایگزین سوئیچ می‌کند. راه اندازی مکانیسم‌های Redundancy آسان است و دسترسی شبکه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. یک شبکه کامل و بی عیب و نقص، یک پیش نیاز برای تشخیص کارخانه در صورت بروز خطا است.

پروتکل (MRP)، یک پروتکل استاندارد لایه 2 بر اساس IEC 62439-2 است. این بخشی از استاندارد PROFINET است و بنابراین در دستگاه‌ها و اجزای شبکه پیاده سازی شده است. با حداکثر 50 دستگاه در یک حلقه، زمان همگرایی زیر 200 میلی ثانیه به دست می‌آید.

امنیت سایبری به روز

شرکت‌هایی که می‌خواهند از مزایای دائمی استفاده کنند، نمی‌توانند امنیت را نادیده بگیرند. این به معنای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌ها و پیکربندی آنها و همچنین داده‌های تولید است. به جای استفاده از رمز عبور پیش‌فرض از پیش تعیین‌شده برای دسترسی، به سادگی تخصیص یک رمز عبور جدید شروع می‌شود. گزینه دیگر کنترل دسترسی از طریق لیست‌های کنترل دسترسی (ACL) در دستگاه‌ها است. در این مورد، فقط به کاربران لیست شده دسترسی اعطا می‌شود.

cyber-sequrity

تقسیم بندی شبکه‌ها با استفاده از شبکه‌های محلی مجازی (VLAN) به طور قابل توجهی امنیت سایبری را افزایش می‌دهد. VLAN ها به عنوان مسدود کننده‌های پخش عمل می‌کنند و فقط اجازه ترافیک داده‌ها را بین کاربران تعریف شده می‌دهند، به این معنی که حملات سایبری بالقوه می‌تواند تنها تعداد کمی از آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

راه دیگر برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز، غیرفعال کردن پورت‌های غیر ضروری و هشدارهای قابل تنظیم هنگام اتصال کاربران جدید است. فرآیند احراز هویت مبتنی بر IEEE 802.1X، معمولاً در ارتباط با سرور RADIUS، گزینه ای برای کارخانه های بزرگتر است.

سوئیچ های مدیریتی یک نیاز اساسی برای برآورده کردن الزامات امنیت سایبری بالا هستند. به عنوان مثال، طبق استاندارد IEC 62443. اینگونه است که سازندگان مبنایی را قرار می‌دهند که به مشتریان خود -اپراتورها- اجازه می‌دهد تا الزامات استاندارد را اجرا کنند.

جابجایی و استفاده راحت

مدیریت ساده و راحت و قابلیت استفاده سخت افزار و نرم افزار مرتبط برای پذیرش بالای کاربر بسیار مهم است. در زیمنس، این شامل یک ابزار راه اندازی برای تخصیص نام دستگاه‌ها و آدرس های IP است. سپس میتوان از طریق شبکه برای کارهای مدیریت واقعی به دستگاه‌ها دسترسی داشت. یکی از عملکردهای ساده اما مفید فلاش LED است: LED های سوئیچ را می توان به طور فعال روی چشمک زدن مداوم تنظیم کرد تا یک دستگاه خاص بلافاصله در کابینت کنترل شناسایی شود.

عملکرد تشخیص حلقه خودکار سوئیچ‌های مدیریتی، حلقه‌های موجود در شبکه را شناسایی و گزارش می‌کند و از جمله، از پخش تلگرام جلوگیری می‌کند. ویژگی که در شبکه‌های پیشرفته ارزش خود را ثابت کرده است.

هنگامی که تنظیمات دستگاه بهینه شد، آنها در یک رسانه ذخیره سازی پلاگین به نام C-PLUG ذخیره می‌شوند. این امر تبادل دستگاه‌های معیوب را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند، زیرا تنها چیزی که لازم است اتصال C-PLUG به دستگاه جایگزین است تا به‌طور خودکار آخرین پیکربندی و داده‌های مهندسی بارگیری شود. همچنین راه اندازی چندین ماشین سری یکسان در سمت شبکه را بسیار ساده می کند.

راهکار های مقیاس پذیر برای استفاده جهانی

مجموعه دستگاه‌های هماهنگ با تعداد پورت‌های مقیاس‌پذیر و همچنین عملکرد، طراحی سفارشی که همیشه مقرون ‌به ‌صرفه هستند را ممکن می‌سازد – شبکه‌‌هایی از ساده تا بسیار پیچیده، یکپارچه افقی و عمودی، در همه سطوح.

scalance-x siemens

سوئیچ‌های زیمنس مدل SCALANCE X با تمام استانداردهای پذیرفته شده مطابقت دارند و به همین دلیل برای کاربردهای مختلف در صنایع و کشورهای مختلف – از جمله فناوری‌های PROFINET یا EtherNet/IP تأیید شده اند.

ابزار مبتنی بر وب، انتخاب و سفارش اجزای مناسب را آسان می‌کند. یک KEY-PLUG را می توان برای فعال کردن بسط های ویژه در سوئیچ‌های خاص SCALANCE X، مانند عملکردهای لایه 3 برای مسیریابی IP اضافی استفاده کرد.

پشتیبانی از مرحله طراحی تا عملیات پایدار

الزامات فناوری شبکه در محیط های صنعتی با الزامات اداری و دنیای فناوری اطلاعات متفاوت است. برای کمک به پاسخگویی به این خواسته‌های خاص، زیمنس از یکپارچه‌سازهای سیستم و اپراتورها با مشاوره تخصصی و آموزش فناوری اطلاعات برای مهندسین اتوماسیون پشتیبانی می‌کند.

در صورت درخواست، خدمات حرفه‌ای و پشتیبانی سفارشی را برای طراحی و اجرای شبکه‌های ارتباطی صنعتی ارائه می‌دهد. از طراحی شبکه سفارشی و تجزیه و تحلیل مکان دقیق تا خدمات پیاده سازی برای راه اندازی سریع و بدون مشکل.

به خوبی برای عصر دیجیتال مجهز شده است

با استفاده از سوییچ‌های مدیریتی، سازندگان ماشین آلات و کارخانه ها فوراً به مزایای عینی برای خود و مشتریان خود یعنی اپراتورها پی می‌برند. از همان ابتدا، این به طور مطلوب هر دو طرف را برای تقاضاهای رو به رشدی که بر روی ارتباطات شبکه ای در عصر دیجیتالی شدن به سرعت در حال پیشرفت است، آماده می کند. سوئیچ‌های مدیریتی با هزینه اضافی معقول، مبنایی با کارایی بالا و مقیاس پذیر برای موفقیت مداوم در آینده ایجاد می کنند.

فرم استخدام