کابل های نسل جدید SPE

چگونه کابل اترنت تک زوج (Single-Pair Ethernet) ریسک های پروتکل های ارتباطی قدیمی را کاهش می دهد؟

آنها در سقف و دیوارهای دفتر شما هستند. آنها با تمام تجهیزات تولید شما در تماس اند. آنها همه جا حتی در انبار های شرکت شما وجود دارند.

آیا میدانید از چه چیزی صحبت می کنیم؟! از شبکه های اتوماسیون شرکتتان. این ها نیاز به نوسازی دارند!

شبکه های صوتی و دیتا و تجهیزات موجود در مراکز داده، هر سه تا پنج سال در مراکز داده و هر پنج تا شش سال در سازمان ها نیاز به نوسازی دارند. بخاطر این دلایل شما باید شبکه های اتوماسیون خود را به روز نگهدارید:

1. پروتکل های قدیمی استفاده شده در شبکه های اتوماسیون قدیمی، اگرچه برای کاربری و اهداف در زمان خود به خوبی طراحی شده بودند، ولی سرعت اجرای پایینی دارند و نگهداری آنها سخت و دشوار می باشد.

different-kinds-single-pair-ethernet

همچنین یک پروتکل وجود ندارد که بتواند بر همه زیر سیستم ها و پروتکل ها مدیریت کند. سیستم های تهویه مطبوع دوست دارند با BACnet صحبت کنند، کنتورهای برق Modbus هستند، درایوهای با سرعت متغیر DeviceNet هستند- می بینید که این تنوع چقدر گسترده می باشد. این امر به دو دلیل عمده ریسک تداوم کار را بالا می برد. اول، تولید کنندگان تجهیزات ممکن است تولید قطعات تعمیراتی را متوقف کرده یا در شرف توقف باشند. داستان های ترسناک بسیاری شنیده ایم که مهندسان کنترل در حال اداره کردن شرکت eBay بودند و سعی داشتند که یک ماشین قدیمی را به چرخه عملیاتی برگردانند. دوم، دانش پشتیبانی یا نگهداری از این پروتکل های متنوع قدیمی، عملا با گذر زمان و ظهور پروتکل های جدید دیگر وجود نخواهد داشت.

2. فن آوری مناسب برای حل این مسئله وجود دارد. افراد باهوشی که استانداردهای مهندسی را ایجاد می کنند، شکل جدیدی از اترنت به نام اترنت تک زوج (SPE) ایجاد کرده اند. در فوریه 2020، IEEE استاندارد IEEE 802.3cg-2019 را منتشر كرد، “مشخصات لایه فیزیکی و پارامترهای مدیریتی برای ایجاد پهنای باند 10 مگابیت بر ثانیه و برق همزمان بر روی یك زوج سیم متقارن.” برای شبکه های اتوماسیون صنعتی و ساختمانی، SPE همان چیزی است که پیشنهاد داده شده بود. SPE برای پشتیبانی از توپولوژی های رایج شبکه اتوماسیون طراحی شده است – ارتباطات از راه دور نقطه به نقطه، یعنی 10 مگابیت بر ثانیه تا 1000 متر و ارتباطات Multi-drop، به طور مثال هشت نود شبکه در فاصله مجموع 25 متر. Multi-drop همچنین دارای سرعت 10 مگابیت بر ثانیه است. SPE برای شبکه های اتوماسیون راهکار بسیار مناسبی است. زیرا برای بدست آوردن عملکرد اترنت مجبور نیستیم نحوه ساخت ماشین ها، ساختمان ها یا کارخانه ها را تغییر دهیم.

spe-cable-future-technology

3. یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت در سیستم های اتوماسیون سایز تجهیزات می باشد. اگر به ماشین آلات موجود در یک کارخانه نگاه کنید و سنسورها، فعال کننده ها، درایوها، راه اندازهای موتور و غیره را بشمارید، تعداد بسیار زیادی اتصال در شبکه وجود دارد. این اتصالات همه پروتکل های قدیمی هستند که در بالا مطرح کردیم. یا در یک ساختمان، مانند محل کار من. دفتر مرکزی Panduit’s World، یک ساختمان 5 طبقه 280،000 فوت مربعی، که در سال 2010 به بهره برداری رسید. شبکه صوتی و دیتا از 600.000 فوت کابل استفاده کرده است. کابل کشی اتوماسیون این ساختمان اگر امروز طراحی می شد، بر اساس استاندارد SPE پانصد هزار فوت کابل لازم می داشت. با یک محاسبه ساده می توانید متوجه شوید که نوسازی شبکه زیر ساخت با استفاده از تکنولوژی های جدید چقدر در کاهش هزینه ها می تواند موثر باشد.

4. IIoT یا انقلاب صنعتی 4.0

برای عملکرد صحیح IIoT و Industry 4.0، به یک پهنای باند کم، ارتباطات با قابلیت نصب آسان و ایمن مورد نیاز است. انتقال داده به علاوه برق در یک کابل بسیار منطقی است. SPE برای این منظور بسیار مناسب است. پیشنهاد ما جایگزینی کامل شبکه های اتوماسیون فعلی شما در حالی که در حال کار می باشند، نیست. در اینجا چند روش اجرایی آورده شده است که پیشنهاد می کنیم آنها را در نظر بگیرید:

• SPE “اترنت تک زوج” است. همانطور که می دانید اترنت بنیان اینترنت است. این یک لایه فیزیکی مناسب برای ارتباطات کابلی است. SPE شما را قادر می سازد اترنت را به دستگاه های فعال در لایه دسترسی شبکه عملیاتی برسانید.

• SPE “انعطاف پذیر و قابل ارتقا” است. از آنجا که از توپولوژی های کابل کشی پشتیبانی می کند که دوست داریم از آن استفاده کنیم، می توانیم هنگام ارتقا و تعمیر آن را به کار گیریم.

control-automation-with-spe

• SPE “یک پروتکل برای کنترل همه تجهیزات اتوماسیون” می باشد و خوشبختانه، نیروی کار جوان با اترنت بسیار آشنا و با تجربه هستند، بنابراین خطر تداوم کسب و کار برطرف می شود.

• SPE وضعیت امنیتی سایبری شما را بهبود می بخشد. پروتکل های قدیمی از تکنیکی به نام “امنیت از طریق ابهام” استفاده می کنند. شما نمی دانید چیست یا کجاست، بنابراین ایمن است. اما واقعا اینطور نیست، و کسانی که به شبکه ها نفوذ می کنند، به اطلاعات دریافتی از سنسورها اهمیتی نمی دهند. آنها می خواهند از این آسیب پذیری برای دستیابی به سطوح بالاتر در شبکه استفاده کنند. از آنجا که SPE اترنت است، تمام ویژگی های امنیتی IP را به همراه دارد. به طور خلاصه، این فناوری بسیار مهم است و باید در نقشه راه توسعه شما باشد.

فرم استخدام